Ανάχαρσις ή Περί γυμνασίων διάλογος. Διάλογος για την γυμναστική των Αρχαίων Ελλήνων!
Ο Ανάχαρσις ήταν Σκύθης, ο οποίος επισκέφθηκε την Αθήνα κατά τον 5ο αιώνα π.Χ. και απεκόμισε «σοφίαν πολλήν». Ο Λουκιανός στο έργο του «Ανάχαρσις» τον εισάγει διαλεγόμενο με το νομοθέτη Σόλωνα που δίδει στο Σκύθη Ανάχαρσιν πληροφορίες για τις τότε επικρατούσες αντιλήψεις στην αρχαία Αθήνα σχετικά με τη σημασία της αγωγής του πολίτη σε μια ευνομούμενη πόλη, ιδιαίτερα δε περί των γυμναστικών ασκήσεων των νέων.
Το κύριο θέμα του διαλόγου είναι ο τρόπος διαπαιδαγώγησης των νέων και ιδιαίτερα ο αθλητισμός.
Για τον ξένο Σκύθη όλες αυτές οι ασχολίες, που ήταν άγνωστες στον λαό του, φαντάζουν άσκοπες και γελοίες. Ο Ανάχαρσις ασκεί την κριτική του με τον τρόπο ενός κυνικού φιλοσόφου. Αμφισβητεί τον συγκεκριμένο τρόπο ζωής και οι παρατηρήσεις του γελοιοποιούν την ενασχόληση με τον αθλητισμό.
Ξεναγείται από τον Σόλωνα στο γυμναστήριο Λύκειο κοντά στο σημερινό Ζάππειο και βλέπουν του νέους που γυμνάζονται ανενόχλητοι μέσα στη λαύρα του καλοκαιρινού μεσημεριού.Ο Ανάχαρσις δεν μπορεί να υποφέρει τον ήλιο και προτού καθίσουν σε σκιερό μέρος ο Σόλων παρατηρεί:« Αυτοί οι μάταιοι κόποι, Ανάχαρσι, οι συνεχείς ανακυβιστήσεις στη λάσπη και οι υπαίθριες ταλαιπωρίες στην άμμο μας εξασφαλίζουν τις άμυνες απέναντι στα βέλη του ήλιου και δεν χρειαζόμαστε πια καπέλο, που να εμποδίζει τις ακτίνες να φτάνουν στα κεφάλια μας». Η άθληση στην αρχαία Ελλάδα Στην αρχαία Ελλάδα η άθληση στις απαρχές της απέβλεπε στην προπαρασκευή πολεμιστών που απαιτούσε σωματική ευεξία και συνδυάστηκε με την υγεία, την ομορφιά, την διασκέδαση, τον έμφυτο ανταγωνισμό, την ανδρεία και με την ιδέα ακόμα της καλλιγένειας, της άποψης πως δύο σώματα σφριγηλά και ωραία θα είχαν αναγκαστικά ανάλογους απογόνους.
Απόσπασμα από τον Ανάχαρσις του Λουκιανού.
«Πρέπει λοιπόν να ακούσεις πρώτα εν συντομία τις απόψεις μας για την πόλη και τους πολίτες. Πόλη εμείς δεν θεωρούμε τα οικοδομήματα, όπως για παράδειγμα τα τείχη, τα ιερά και τους νεώσοικους. Αυτά αποτελούν ένα είδος σώματος, σταθερού και ακινήτου, για να δέχονται και να προστατεύουν τους πολίτες. Όλο το βάρος το δίνουμε στους πολίτες, γιατί αυτοί είναι που γεμίζουν την πόλη, σχεδιάζουν και εκτελούν το κάθε τι και την προστατεύουν, όπως περίπου δηλαδή είναι για καθέναν από μας η ψυχή. Έχοντας λοιπόν αυτό κατά νου, φροντίζουμε, καθώς βλέπεις, και για το σώμα της πόλης, στολίζοντάς το όσο καλύτερα μπορούμε, όχι μόνο εφοδιάζοντάς την από μέσα με οικοδομήματα αλλά και περιφράζοντάς την απ' έξω με τείχη για μεγαλύτερη ασφάλεια. Κυρίως όμως και πάνω απ΄ όλα φροντίζουμε για το πως θα γίνουν οι πολίτες ενάρετοι στην ψυχή και δυνατοί στο σώμα, γιατί πιστεύουμε ότι τέτοιοι άνθρωποι, συμμετέχοντας στον πολιτικό βίο, και καλή χρήση του εαυτού τους θα κάνουν σε καιρό ειρήνης και την πόλη θα σώσουν από τον πόλεμο και θα την κρατήσουν ελεύθερη και ευτυχισμένη».
Σχόλιο: Γυμναστείτε και μείνετε μακρυά από τα ναρκωτικά, όχι μόνο τα σκληρά αλλά και τα μαλακά. Όσοι προσπαθούν να σας πείσουν για το αντίθετο το κάνουν για λόγους αισχροκέρδιας και κατανάλωσης. Παραδειγματιστείτε από τους αρχαίους μας Προγόνους, ότι αυτοί κατάφεραν στο βάθος τόσων αιώνων, το κατάφεραν όχι από την ''μαστούρα'' αλλά γιατί ήταν ενας πειθαρχημενος λαός με ισχυρές βάσεις, γυμνασμένος, εκπαιδευμένος, μορφωμένος.
Αγοράστε το βιβλίο !!!
Το κύριο θέμα του διαλόγου είναι ο τρόπος διαπαιδαγώγησης των νέων και ιδιαίτερα ο αθλητισμός.
Για τον ξένο Σκύθη όλες αυτές οι ασχολίες, που ήταν άγνωστες στον λαό του, φαντάζουν άσκοπες και γελοίες. Ο Ανάχαρσις ασκεί την κριτική του με τον τρόπο ενός κυνικού φιλοσόφου. Αμφισβητεί τον συγκεκριμένο τρόπο ζωής και οι παρατηρήσεις του γελοιοποιούν την ενασχόληση με τον αθλητισμό.
Ξεναγείται από τον Σόλωνα στο γυμναστήριο Λύκειο κοντά στο σημερινό Ζάππειο και βλέπουν του νέους που γυμνάζονται ανενόχλητοι μέσα στη λαύρα του καλοκαιρινού μεσημεριού.Ο Ανάχαρσις δεν μπορεί να υποφέρει τον ήλιο και προτού καθίσουν σε σκιερό μέρος ο Σόλων παρατηρεί:« Αυτοί οι μάταιοι κόποι, Ανάχαρσι, οι συνεχείς ανακυβιστήσεις στη λάσπη και οι υπαίθριες ταλαιπωρίες στην άμμο μας εξασφαλίζουν τις άμυνες απέναντι στα βέλη του ήλιου και δεν χρειαζόμαστε πια καπέλο, που να εμποδίζει τις ακτίνες να φτάνουν στα κεφάλια μας». Η άθληση στην αρχαία Ελλάδα Στην αρχαία Ελλάδα η άθληση στις απαρχές της απέβλεπε στην προπαρασκευή πολεμιστών που απαιτούσε σωματική ευεξία και συνδυάστηκε με την υγεία, την ομορφιά, την διασκέδαση, τον έμφυτο ανταγωνισμό, την ανδρεία και με την ιδέα ακόμα της καλλιγένειας, της άποψης πως δύο σώματα σφριγηλά και ωραία θα είχαν αναγκαστικά ανάλογους απογόνους.
Απόσπασμα από τον Ανάχαρσις του Λουκιανού.
«Πρέπει λοιπόν να ακούσεις πρώτα εν συντομία τις απόψεις μας για την πόλη και τους πολίτες. Πόλη εμείς δεν θεωρούμε τα οικοδομήματα, όπως για παράδειγμα τα τείχη, τα ιερά και τους νεώσοικους. Αυτά αποτελούν ένα είδος σώματος, σταθερού και ακινήτου, για να δέχονται και να προστατεύουν τους πολίτες. Όλο το βάρος το δίνουμε στους πολίτες, γιατί αυτοί είναι που γεμίζουν την πόλη, σχεδιάζουν και εκτελούν το κάθε τι και την προστατεύουν, όπως περίπου δηλαδή είναι για καθέναν από μας η ψυχή. Έχοντας λοιπόν αυτό κατά νου, φροντίζουμε, καθώς βλέπεις, και για το σώμα της πόλης, στολίζοντάς το όσο καλύτερα μπορούμε, όχι μόνο εφοδιάζοντάς την από μέσα με οικοδομήματα αλλά και περιφράζοντάς την απ' έξω με τείχη για μεγαλύτερη ασφάλεια. Κυρίως όμως και πάνω απ΄ όλα φροντίζουμε για το πως θα γίνουν οι πολίτες ενάρετοι στην ψυχή και δυνατοί στο σώμα, γιατί πιστεύουμε ότι τέτοιοι άνθρωποι, συμμετέχοντας στον πολιτικό βίο, και καλή χρήση του εαυτού τους θα κάνουν σε καιρό ειρήνης και την πόλη θα σώσουν από τον πόλεμο και θα την κρατήσουν ελεύθερη και ευτυχισμένη».
Σχόλιο: Γυμναστείτε και μείνετε μακρυά από τα ναρκωτικά, όχι μόνο τα σκληρά αλλά και τα μαλακά. Όσοι προσπαθούν να σας πείσουν για το αντίθετο το κάνουν για λόγους αισχροκέρδιας και κατανάλωσης. Παραδειγματιστείτε από τους αρχαίους μας Προγόνους, ότι αυτοί κατάφεραν στο βάθος τόσων αιώνων, το κατάφεραν όχι από την ''μαστούρα'' αλλά γιατί ήταν ενας πειθαρχημενος λαός με ισχυρές βάσεις, γυμνασμένος, εκπαιδευμένος, μορφωμένος.
Αγοράστε το βιβλίο !!!
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου
Παρακαλούμε τα σχολιά σας να ειναι περιεκτικά και ευπρεπή. Για την καλύτερη επικοινωνία δώστε ψευδώνυμο.
Προτιμάτε την ελληνική γραφή κι όχι την λατινική (κοινώς greeklish).Υβριστικά και μη ευπρεπή σχόλια θα διαγράφονται ή δεν θα δημοσιεύονται.